De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in 2022 uitgekomen op € 251 miljoen. Dat is prachtige groei van maar liefst 34% ten opzichte van het jaar ervoor, 2021. Reclame maken voor bedrijven doet het dus goed. De omzet van radio in het algemeen zal rond de € 220 en 230 miljoen uitkomen in 2022. OOH is nu dan ook na online en televisie de nummer drie in de markt, stelt de branchevereniging Outreach.

De omzet van (D)OOH in 2022 is een record dat te opzichte van de jaren ervoor met vele dieptepunten. In 2020 daalde de markt in korte tijd met ruim 30% tot € 145 miljoen als gevolg van de maatregelen rond corona virus. In 2021 was er alweer sprake van herstel dat werd aangevoerd door de omzetten bij digitaal. Inmiddels is het aandeel van digitaal opgelopen tot 48%. In 2019 was dat nog 36%. Het succes van digitaal is dan ook deels te verklaren door de transitie van traditionele naar digitale objecten en deels door de toevoeging van nieuwe digitale objecten aan de inventory.

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?

Neem contact met ons op; we kijken samen graag naar de mogelijkheden!

Contact