FAQ
meest gestelde vragen
meest gestelde vragen
Buitenreclame is een reclame-uiting die vanaf de openbare weg zichtbaar is.
Buitenreclame kan net zo goed als tv-reclame worden gemeten. Anders dan bijvoorbeeld online, waar alles toch vooral ‘meten en geweten’ is, heb je bij outdoor reclame geen exacte cijfers van het effect van een campagne. Maar ondanks dat buitenreclame iets minder goed meetbaar is dan online, is de impact wel meetbaar. Je kunt ook altijd iets in je website implementeren zodat je kunt meten hoeveel bezoekers je heb gehad.
De kosten variëren enorm, er is dan eigenlijk geen prijs aan te hangen. Wel kunnen we je vertellen dat bij vivo media de prijzen beginnen bij €350 voor een lokale campagne buitenreclame. Zeer uitgebreide nationale campagnes gaan uiteraard wat meer kosten en zijn op aanvraag.
Met een reclamebord maak je een blijvende indruk op je doelgroep. Buitenreclame is ook steeds meer digitaal, waardoor je nog beter kunt inspelen op het bereiken van je doelgroep. Denk aan een reclameboodschap die afgestemd is op jou doelgroep met bijvoorbeeld bewegende beelden.
Een abri is eigenlijk een wachtruimte die bescherming biedt voor passanten tegen regen en wind. Abri’s staan op locaties waar openbaar vervoersmiddelen stoppen. Voorbeelden hiervan zijn bushaltes. Abri’s worden door merken veel gebruikt voor het plaatsen van reclameposters.
Het doel van lichtreclame is vaak om zichtbaar te zijn. Het dus goed om na te gaan of je ook daadwerkelijk zichtbaar gaat zijn met lichtreclame. Een bedrijfspand aan de snelweg heeft zeker baat bij een verlichte gevel. Mensen blijven getriggerd er naar te kijken.
We onderscheiden een zevental specifieke vormen van reclame:
Gevelreclame heeft in een vrij eenvoudige functie: ze laten zien waar u bent! Ze helpen klanten je bedrijf te vinden, maar laten ook de klanten zien dat je er bent. Ok zien we dat uw gevelreclame heel veel vertelt over uw bedrijf.
Door op een billboard/reclamemast te adverteren bereik je de grote massa en informeer je jouw doelgroep óf vergroot je jouw merkbekendheid. Je doelgroep ziet in één ogenblik welke boodschap je wilt overbrengen. Door je reclame op een scherm van ViVo media te plaatsen, weet je iig zeker dat je goed zichtbaar bent.
Reclame is communicatie met het doel potentiële klanten jou kant op te krijgen tot het gebruik van jou producten. Reclame is dan ook bedoeld om de consumptie flink te bevorderen met het creëren en versterken van een sterk merkimago.
Reclame is enorm belangrijk voor je business . Naast dat reclame aantoonbaar economische waarde creëert, brengt het ook vermaak, informeert het , en versterkt het de concurrentiepositie van je business.
De traditionelere reclame, zoals productmonsters, winkeldisplays, advertenties in kranten en sportsponsoring, led schermen, blijken het meest effectief te zijn. Onderzoek noemt ook mond-tot-mondreclame. Radio en Tv-reclames blijken de consumenten zich het vaakst te herinneren.
Marketeers en reclamemakers
Marketeers bedenken welke media het best kan worden ingezet. Het doel is het vergroten van verkoop of marktaandeel . Dat is de marketingstrategie. Als ze reclame willen gebruiken, bepalen ze hoe ze dit willen communiceren.
Nederlandse Reclame Code: wettelijke regels voor reclame
reclame mag niet misleidend zijn. Een adverteerder mag geen onwaarheden in zijn reclame zetten; een bedrijf mag geen belangrijke informatie over een product of dienst weglaten. Reclame mag ook niet in strijd zijn met smaak en fatsoen.
De duurste commercial ter wereld is geen kattenpis: de video van drie minuten kostte de makers ruim € 25 miljoen. De eer gaat naar een reclame uit 2004 van Chanel voor het parfum No. 5, geregisseerd door The Great Gatsby-regisseur Baz Luhrmann. In de mini-film speelt de Australische Nicole Kidman de hoofdrol.
Influencers op sociale media of televisiezenders moeten duidelijk vermelden dat er reclame is in een video of een programma. Influencers op sociale media doen dit vaak door #reclame of andere hashtags toe te voegen aan hun post.
In 1477 bracht de Engelse drukker William Caxton het eerste reclamepamflet uit voor zijn eigen boeken. Al snel volgden anderen zijn voorbeeld. Er werden ook kranten geïntroduceerd, waarin vanaf de zeventiende eeuw ook advertenties verschenen. De reclame was echter op een relatief kleiner publiek gericht.
Per 1 november 2020 mag er maximaal 20 procent reclame worden uitgezonden tussen 06:00 en 18:00 uur (in totaal 2 uur en 24 minuten, vrij te verdelen), en maximaal 20 procent tussen 18:00 en 00:00 uur (in totaal 1 uur en 12 minuten, vrij te verdelen).
Reclamebureaus maken in opdracht van een klant een passende reclame. Reclames, wie kent ze niet! Hoe zo’n reclame nou precies wordt gemaakt.
Een advertentie is meestal commercieel, maar er wordt ook reclame gemaakt voor producten, of bedrijven zonder dat er winst word gemaakt. Advertenties zijn te vinden in kranten, tijdschriften, magazines en op internet. Op internet heten het banners, ads. Ook op televisie en radio zijn er advertenties: namelijk reclame-commercials.
Marketing is de verzamelnaam voor manieren waarop je met de markt communiceert. Waarmee je jij je boodschap, product, dienst, onderneming of project in de markt wilt gaan zetten. Onder marketing vallen je marketingstrategie en je marketingacties (waaronder reclame). Reclame is de nauwste communicatievorm van deze bovengenoemden.
Wij informeren je graag over de mogelijkheden, dus waar wacht je nog op..
neem contact met ons op!