Nog nooit bleven er zoveel Nederlanders in de zomervakantie in eigen land als dit jaar. De impact van het coronavirus is enorm en heeft invloed op hoe Nederland invulling geeft aan de zomer. Dit betekent ook dat er dan veel meer Nederlanders op de snelweg zijn en vakanties worden uitgesteld. Een unieke kans om deze zomer jouw doelgroep met digitale snelwegreclame te bereiken.

Slim adverteren met digitale snelwegreclame

Deze zomer gaat 48% van de Nederlanders niet op vakantie, zo blijkt uit onderzoek van EenVandaag. De voornaamste reden hiervoor is dat mensen het gevoel van controle willen houden over de risico’s van het coronavirus. We verwachten meer forensen op de weg dan normaal in deze periode, doordat vakanties worden uitgesteld naar het najaar. Ook zullen er meer weekend reizigers en dagjes uit georganiseerd worden. En, niet te vergeten, de Nederlanders die op vakantie gaan in eigen land. Speel hier slim op in door te adverteren met snelwegreclame. Zeker nu de auto het meest gebruikte vervoersmiddel is.

Nederland blijft dit jaar massaal in eigen land

Van de mensen die wel op vakantie gaan, blijft 42% in eigen land. Mensen vinden het een fijn gevoel om dicht bij huis te zijn voor het geval er een tweede golf komt. Ook het spreken van de eigen taal bij eventuele medische problemen en het kennen van de regels rondom het coronavirus zijn redenen om in Nederland te blijven.

Op vakantie met de auto is dit jaar wel een stuk populairder. 72% van de Nederlanders kiest nu voor dit vervoersmiddel in tegenstelling tot 51% voor het coronavirus.

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?

Neem contact met ons op; we kijken samen graag naar de mogelijkheden!

Contact